Tragedia polskich pielgrzymów – komentarz

Cały weekend byłem nieobecny. Wróciłem przed chwilą w newsach widzę „Tragedia polskich pielgrzymów”. Smutna wiadomość, że 26 rodaków zginęło obiegła Polskę. Chcę też wyrazić swój smutek z powodu tego wypadku.
Smutek mój jest podwójny. Spowodowane jest to pewnym poważnym podejrzeniem. Polega ono na tym, że celem pielgrzymki była Fatima. To miejsce znane z „cudownej figurki” Marii, która w naszym kraju niestety czczona jest bardziej od Boga. Dlatego mam podejrzenia, że wypadek może być i tu podkreślam, że to moje przypuszczenie, że Bóg mógł w ten sposób ukarać bałwochwalstwo, jakiego dopuszczają się Polacy oddając cześć figurce. Nic nie warty kawałek drewna albo betonu odbiera cześć, która należy się tylko Bogu.

Nie czyń sobie obrazu rytego, ani żadnego podobieństwa rzeczy tych, które są na niebie wzgórę, i które na ziemi nisko, i które są w wodach pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał, ani im będziesz służył; bom Ja Pan Bóg twój, Bóg zawistny w miłości, nawiedzający nieprawości ojców nad syny w trzeciem i w czwartem pokoleniu tych, którzy mię nienawidzą; Księga Wyjścia 20:4-5

One thought on “Tragedia polskich pielgrzymów – komentarz

  1. Adam

    Święte słowa. W pewnych kwestiach się różnimy, ale a propos rytych wizerunkó zgadzam się z Tobą w 100%. Pozdrawiam,
    Stały Czytelnik.

Skomentuj

