Narkomania i inne uzależnienia

Jak wielkim złem są narkotyki nikogo nie trzeba przekonywać. Ostatnio wysłuchałem sobie opowieści byłego narkomana, który opowiada jakie rzeczy działy się w jego życiu, gdy był jeszcze narkomanem.
Dowiedziałem się wtedy o jednej rzeczy, o której miałem małe pojęcie. Tzn. o tym, że narkotyki powodują uzależnienie głównie mentalne- duchowe a nie cielesne. Ponoć za pomocą detoksu można w kilka dni odtruć zawodnika. Jednak po tym czasie zostawiony sam sobie na pewno wróci do zażywania trucizny, bo właśnie jest duchowo uzależniony od tego świństwa.
Wielu z tych, którzy uznali już swoje położenie mówi jasno i wyraźnie:
– Byłem uzależniony, ale wmawiałem sobie i innym, że panuję nad tym
Sam często słyszę wkoło siebie, że narkotyki rzekomo nie szkodzą, że w uzależnienie wpadają tylko naiwni i głupki. Widać z tego, że narkotyki lansowane przez światową kulturę weszły na dobre w tłum. Dla młodzieży obecnie to normalna rzecz. Maruhiana, haszysz i inne świństwa są na porządku dziennym. Szkoły są rynkiem, gdzie tym się normalnie handluje. W tym królują przede wszystkim miasta.
Mafie i gangi za to cieszą się z ludzkich upadków i liczą kasę, którą wyrwali im przez nałóg. Ponoć większość nastolatków w wieku szkolnym (gimnazjalnym) paliło conajmniej raz w życiu marihuanę. Zgroza!
Się pytam – gdzie są rodzice?! Jeśli masz dziecko, to czy wiesz co ono robi teraz w swoim wolnym czasie? Jakie zajęcie ma w tej chwili z rówieśnikami? Może właśnie odpala jointa?
W takim razie wypadałoby wiedzieć co robią nasze dzieci. Nie chodzi tu o permanentną kontrolę, ale o zainteresowanie dzieckiem. Zamiast gapić się w telewizor, warto czasem pomyśleć o swoim dziecku. Być może to właśnie okazane mu zainteresowanie powstrzyma go przed sięgnięciem po narkotyk?
Pismo Św. mówi o takiej sytacji. Apostoł Paweł pisze:

Wszystko mi wolno, ale nie wszystko pożyteczne; wszystko mi wolno, ale ja się nie dam zniewolić żadnej rzeczy. 1 Koryntian 6:12

Człowiek zawsze był kuszony przez szatana do złego. Nawet Apostoł miał taki problem. Pokuszenie było silne, ale słabsze niż Boża moc.
Potworne duchowe zniewolenie jakim są m.in. narkotyki może być zniszczone przez krew Jezusa Chrystusa, który za twoje grzechy oddał życie. Proś więc go o pomoc a zbawi cię.

9 thoughts on “Narkomania i inne uzależnienia

  1. samo zło

    to nie narkotyki są złe.. tylko ludzie ktorzy je zazywaja… btw alkohol i nikotyna to jedne z gorszych narkotykow w dodatku dostepne legalnie… samo zło (ćpałeś kiedyś alkohol?)

  2. pingwin Autor wpisu

    Moim zdaniem i narkotyki są złe i ludzie są źli. Nie widzę też różnicy między narkotykami a alkholem czy papierosami. Wszystkie te rzeczy powodują duchowe zniewolenie, więc najlepiej trzymać się od nich z daleka.
    Czy to jest legalne czy nie to już inny temat jest.

  3. SoledadANDdolores

    No bez przesady! Skąd możecie wiedzieć czy ludzie zażywający narkotyki są źli? Skoro pewnie nawet nie macie takich znajomych, nie „wkręciliście” się w takie towarzystwo? Nic o nich nie wiedzie więc ich nie oceniajcie !!! Według mnie prochy powinny być zalegalizowane w Polsce. Gdy bierzesz… czujesz się świetnie. Wiesz o tym, że one są „złe”, że niszczysz sobie życie – ale właśnie może o to chodzi ?? Warto się zastanowić! To prawda rodzice prawie nigdy nie wiedza że ich dziecko ćpa. Nie widza a może nie chcą widzieć. Ale…. a zresztą po co ja mam się tutaj produkować, jak i tak nie udowodnię wam niczego. Jedynym wyjściem jest wziąć. Hym …

  4. pingwin Autor wpisu

    Możemy wiedzieć że ludzie są źli, bo Bibila tak mówi. Do tego nie potrzeba nam „znajomych”.
    Czy bierzesz narkotyki? Czy chcesz zniszczyć sobie życie, bo „o to chodzi”?

  5. Lejla91

    Wg mnie narkotyki sa najwiekszym paradoksem obecnych czasow-maja dawac wolnosc a tak naprawde ja zanieraja.nie nalezy cpuna przyrownywac do najwiekszej zakaly spoleczenstwa.co prawda gdy czlowiek jest na glodzie jest gotowy nawet zabic za przyslowiowego grama ale tojuz sa swego rodzaju skrajnosci.narkomania to choroba a narkotyk to wirus ktory bez zgody nosiciela ogarnia jego cialo zmysly potem wszystkie mysli.ktos kto cpa wie ze to go zabija ale wie tez ze moze sam sie zabic gdy tego nie wezmie.gdy jest uzalezniony potrzebuje dragow jak powietrza.traci wszystko-pieniadza bliskich traci kontrole nad soba…ale nie jest swiadomy swoich czynow.to go co prawda nie usprawiedliwia ale stawia w innym swietle-nie jest zly bo tego chce tylko dlatego ze musi tym sie konczy narkomania…

  6. pingwin Autor wpisu

    Jak zauważasz narkomania to błędne koło. Może zabić dla działki narkotyku, ale i siebie też jeśli nie weźmie.
    To z jakiego powodu narkoman jest złym człowiekiem nie ma znaczenia. Znaczenie ma fakt, że jest zły!
    Boga interesuje to, żeby narkoman wołał do Niego o pomoc. Tylko wtedy Bóg go może uratować.

  7. Kasia

    Dzisiaj miałam spotkanie z dawnym narkomanem. Jego opowieść zmieniła moje życie, dodał mi sieły i otuchy na dalsze życie. Bardzo chciałabym mieć z nim kontakt , jest to cudowny człowiek. Jest moim autorytetem. Szkoda że tak mało jes takich ludzi.

  8. Madzia

    ja bralam 4lata teraz nie biore 4miesiace i tak naprawde niekt nie moze nam pomuc tylko glupie pisanie wasze :/:/ nie kazdy mam latwo w zyciu bym nie brala ale poto sam by nam pomogli

Skomentuj

