Wybory i nowa stara Rzeczpospolita

Platforma wygrała wybory, dlatego Donald Tusk montuje rząd. W mediach słychać, że ma być to „rząd fachowców”. Osobiście to określenie kojarzy mi się niezbyt dobrze, ale zobaczymy jaki będzie efekt i kto będzie kim w tym rządzie. Dobór „odpowiednich” ludzi, strategia rządzenia itp. Z pewnością takie zadanie nie jest łatwe, ale dla mnie ważniejsza jest odpowiedź na pytanie:
Co dalej z tą Polską?
Takie pytanie tkwi w głowach większości Polaków i obecnie jest to pytanie najważniejsze w polskiej polityce, bo teraz właśnie ważą się nasze losy na najbliższe lata.
Mam też poważne obawy że zmieni się niewiele. Być może to tylko moje narzekanie, ale doświadczenia ostatnich lat pokazują, że łatwo przewidzieć taki scenariusz.
Teraz żeby wykreować sobie jakąś wizję przyszłości politycznej Polski trzeba się oprzeć na jakimś założeniu. Platforma zadeklarowała swój program wyborczy, więc możemy go teraz przeanalizować.

No ale przejdźmy do konkretów.

Jako że PO wygrała przelanalizujmy te ich dziesięć zobowiązań.
1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy

Punkt 1 to frazes. Zero konkretów. Co panowie znaczy „przyspieszymy i wykorzystamy”? Będziecie pedałować na rowerze żeby przyspieszyć?
Słowo „wykorzystamy” budzi we mnie wielki niepokój, bo pewnie będzie oznaczało „okradniemy”.

2. Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki, zwiększymy emerytury i renty.

Podniesiecie? To oznacza kolejny rabunek uczciwie pracujących. HGW niby mówi, że chce z Unii wyrwać na to pieniądze, ale w sytuacji podatnika niczego to nie zmienia.

3. Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych, mostów i obwodnic

Życzę powodzenia- w Polsce jeszcze nikomu się to nie udało. Nawet gdy Donald Tusk był w rządzie.

4. Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ

Żenada. Nie robicie łaski że to zagwarantujecie, bo to gwarantuje Konstytucja. Pomijam już to że system opieki zdrowotnej jest niesprawiedliwy i zły.

5. Uprościmy podatki ? wprowadzimy podatek liniowy z ulgą prorodzinną, zlikwidujemy ponad 200 opłat urzędowych

No obyście tak zrobili.

6. Przyspieszymy budowę stadionów na Euro 2012

Dajcie sobie spokój z igrzyskami. Ludzie potrzebują normalnie i w spokoju żyć, a nie patrzeć na wasze Euro.

7. Szybko wypełnimy naszą misję w Iraku

OK. Jakakolwiek ta misja jest- wypełnijcie ją i wracajcie.

8. Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować w Polsce

Nie wierzę- przykro mi. Zbyt wiele by w Polsce musiało ulec radykalnej zmianie.

9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy Internet

Pytam się po co podnosić poziom edukacji? Obecnie w większości szkół i uczelni jest przerost materiału. Tyle jest tego, że oprócz kujonów nikt normalny nie jest w stanie się tego nauczyć. Inna sprawa to to, że szkoły w 80% uczą niepotrzebnych rzeczy. W efekcie przykładowo Politechnika wypuszcza inżyniera elektronika, który nie umie lutować.

10. Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją.
Tutaj istnieje konflikt interesów. Ktoś kto jest źródłem korupcji nie może jej zwalczać!

Mój chrześcijański punkt widzenia

Napominam tedy, aby przed wszystkiemi rzeczami czynione były prośby, modlitwy, przyczyny i dziękowania za wszystkich ludzi; Za królów i za wszystkich w przełożeństwie będących, abyśmy cichy i spokojny żywot wiedli we wszelkiej pobożności i uczciwości. Albowiem to jest rzecz dobra i przyjemna przed Bogiem, zbawicielem naszym, Który chce, aby wszyscy ludzie byli zbawieni i ku znajomości prawdy przyszli. 1 Tm 2:2

Biblia nakazuje modlitwę za władzę „abyśmy cichy i spokojny żywot wiedli”. Jaka by ta władza nie była, ja będę się za nią modlił, bo to podoba się mojemu Bogu. Mimo ostrych słów krytyki programowej PO, życzę im Bożego błogosławieństwa, aby zrobili coś dobrego dla Polski i oby im się ten cud gospodarczy udał.

11 thoughts on “Wybory i nowa stara Rzeczpospolita

  1. ggedeon

    No cóż. Ja również w żaden cud gospodarczy nie wierzę i to z kilku powodów :
    1. Rządzący nie chcą by był porządek ekonomiczny, rządowy
    czy ogólnokrajowy. Dlaczego ? To proste – im większy
    bałagan tym więcej można ukraść żeby nikt nie widział. Gdy
    jest porządek od razu widać co nie gra.
    2. Nie w kraju w którym:
    – obywatele decydujący nie chcą dobra
    dla innych (czytaj : nie mają miłości do siebie),
    – obywatele głosujący to głównie ludzie starsi, którzy nie
    są wychowani w duchu ekonomii uczelnianej, ale
    marksistowskiej. Młodzi natomiast mają to wszystko w
    nosie,
    – obywatele nie czytają programów partii domagających się
    władzy i ich nie analizują pod względem konkretów,
    3. Wyborcy głosują na tych, którzy są lansowani w mediach,
    4. Dopóki nie zrozumiemy, że kochać innych to nie tylko
    dawać , ale też – nie odbierać,
    5. Dopóki na kłamstwo ludzie będą mówić, że to prawda, a
    na prawdę – kłamstwo.

    Nie zapomnijmy również o najważniejszym – o BOGU (tym prawdziwym), który nie może patrzeć jak naród pokłada nadzieję w bałwanach (czyli figurkach, obrazach) i innych osobach obdarzonych kultem boskim.

    Nie ma się co dziwić , że w kraju takim jak Stany Zjednoczone czy Anglia Bóg błogosławi – gdzie około 30% to ludzie wierzący w zbawienie z łaski (bez uczynków) – głównie to tzw. protestanci.

    A w Polsce, gdzie o prawdziwym biblijnym Bogu nikt nie chce słyszeć, jest ogólnie pojęta bieda ( bo większość z nas to kredytobiorcy).

    Przyp. Sal. 15:29 – Daleki jest Pan od niepobożnych; ale modlitwę sprawiedliwych wysłuchiwa.

    Można wiele powodów tu wymieniać – pozostaje nam jedno : życzyć moim rodakom opamiętania i modlić się za nimi.

    Pozdrawiam gorąco.

  2. Tecumseh.pl

    ggedeon:

    Potęga gospodarcza Anglii ma większy związek z jej agresywną polityką kolonialną sprzed stulecia niż z doktryną o zbawieniu, to po pierwsze.

    Jeśli ten związek istniałby naprawdę, to takie kraje jak katolicka Irlandia czy ateistyczne Czechy też powinny być biedne – a jednak nie są!

    Pozdrawiam.

  3. pingwin Autor wpisu

    To teraz pytanie – skąd wzięła się „agresywna polityka kolonialna”. Jak małe państewko z Europy podbiło tak dużą część świata?
    Irlandia jest specyficznym wyjątkiem, bo jest pod panowaniem Anglii, a ta jest protestancka.
    Przypadku Czech dokładnie nie znam, więc trudno mi komentować.

  4. ggedeon

    Tecumseh :
    Zastanów się nad dwoma rzeczami :
    1. To właśnie Anglia jest krajem , w którym urodziło się najwięcej kaznodziei , ludzi głoszących zbawienie z łaski , ludzi pragnących nieść dobrą nowinę prostym ludziom np:

    John Knox, Charles Spurgeon , Jan Wesley, Karol Wesley, Jerzy Whitefield,

    a mniej znani :

    John Smith, Thomas Helwys, Andrew Fuller, William Carey, John Thomas czy Howell Harris.

    To właśnie Anglia była miejscem powstania ruchów chrześcijańskich – baptystów i metodystów.

    To właśnie jest powodem wielkiego błogosławieństwa Anglii. Do dziś jest tam najwięcej zborów chrześcijańskich w Europie.

    2. Jeśli np. Twoje pole obrodzi i przyniesie Ci wielki plon , to co powiesz :
    – Jest tak , bo kupiłem dobre nasiona, dobrze dbałem o pole , wiedziałem kiedy je posiać , wiedziałem na którym polu posiać albo wiedziałem , że w tym roku obrodzą ogórki .
    ???

    Czy może powiesz:
    – Bóg mi błogosławił i pole moje obrodziło, Bóg poprowadził mnie abym zainwestował w ogórki w tym roku, zasiał o dobej porze itd.
    ???

    Fakt , że Anglia miała taką politykę to błogosławieństwo Boga i być może właśnie dlatego, że tam dużo ludzi szukało i jeszcze szuka woli Boga.

    Co do Czech, choć mówisz, że są ateistycznym krajem (nie wiem czy tak jest naprawdę i nie uważam tego kraju za bogaty ) to jakoś nie słyszę aby tam odbywały się parady homoseksualistów, żeby się szerzyła korupcja taka jak np. w Polsce, nie słyszę by ten kraj odznaczał się dużą liczbą przestępstw.

    A moim osobistym zdaniem Bóg bardziej może błogosławić ateistom, którzy postępują „zgodnie z sumieniem” niż ludziom religijnym ziejącym obłudą i w dodatku oddającym cześć obrazom , rzeźbom czy ludziom a nie samemu prawdziwemu Bogu.

    A co do Irlandii , to mylisz się strasznie. To jest państwo jedno z najbardziej zadłużonych w Europie , a teraz tym bardziej kiedy UE wpompowała tyle pieniędzy. Prawda jest taka , że Irlandia małymi kroczkami staje się własnością UE, której obecnie przwodniczą Niemcy.
    Czy nic Ci to nie mówi ?

    Pozdrawiam i życzę owocnych przemyśleń.

  5. Tecumseh.pl

    ggedeon:

    Spójrz proszę tutaj. W zakresie długu publicznego Irlandia na pewno nie jest najbardziej zadłużona:
    http://www.nationmaster.com/graph/eco_pub_deb-economy-public-debt

    Irlandzki budżet, co w Polsce jest niespotykane, potrafi też mieć nadwyżkę budżetową:

    http://www.dublin.polishembassy.ie/gospodarka_irlandzka_2004.htm

    Wg powyższych danych występuje również całkiem spora nadwyżka w wymianie handlowej.

    Nie wiem, skąd czerpiesz swoje informacje, ale ja dysponuję trochę innymi🙂 Poza tym, „wykupywanie” Irlandii przez UE jest akurat jednym z wielu procesów globalizacji kapitału i o każdym mniejszym kraju europejskim można powiedzieć, że jest wykupywane przez UE, międzynarodowe koncerny, MFW czy cokolwiek innego.

    Co do „agresywnej polityki kolonialnej”, to akurat był zarzut. Podobnie jak Hiszpania czy Portugalia, Anglicy łupili podbijane tereny. Jedyne, co odróżnia Anglię, że mądrzej gospodarowali tym, co ukradli. Czy jednak jest Bóg błogosławi majątek zdobyty nieuczciwie? Mi się nie tak nie wydaje.

    Sukces GB może być powiązany z Wesleyem, Knoxem i innymi (choć co z prześladowanymi chrześcijanami, co musieli uciekać do USA, jak np. kwakrzy?). Ale co z faktem, że jej połączenie geograficzne praktycznie wyklucza możliwość zbrojnej inwazji? Prawie żaden inny kraj w Europie nie miał tyle szczęścia. Wojna trzydziestoletnia, wojny napoleońskie omijały ten kraj łukiem

    Co do pola z ogórkami, to pewnie zależy. Raczej podziękuję Bogu, że na moje pole nie spadła susza, gradobicie ani szarańcza, że nie zachorowałem i mogłem doglądać swoich plonów, że Bóg zesłał deszcz. Moja wiedza to moja wiedza.

    Pingwin: akurat trafiłeś jak kulą w płot. W czasach angielskiej okupacji Irlandczycy byli biedni jak myszy kościelne, stąd np. taka wielka liczba Irlandczyków emigrujących w XIX w. do USA.

  6. ggedeon

    Wiesz , na temat Polski również można posłuchać wiele dobrego z różnych źródeł. Tymczasem prawda jest taka
    – że nad polskim morzem niewiele już wyjeżdża kutrów , bo cały interes przejął rynek unijny ,
    – rolnikom też wiele dają żeby tylko przestali zbierać sadzić drzewa ,
    – czy, wprowadzają takie ustawy , które za 2 lata sprawią iż tańsze leki polskie zakłady farmaceutyczne będą musiały wycofać z rynku.

    A wszystko dlaczego ? żeby później podnieść i tak bardzo wysoki poziom cen. To samo się dzieje w Irlandii.

    Oczywiście, że wejście do UE ma też korzystny wpływ na naszą czy irlandzką gospodarkę , ale liczy się bilans zysków i STRAT. Dziś młodzież cieszy się z otwartych granic i wejścia do UE jak kilkadziesiąt lat temu z przyjaźni polsko-sowieckiej. Ale dopiero nasze dzieci i wnuki odczują co tak naprawdę zgotowali nam nowi „przyjaciele”.

    Cytuję :
    „Co do “agresywnej polityki kolonialnej”, to akurat był zarzut. Podobnie jak Hiszpania czy Portugalia, Anglicy łupili podbijane tereny. Jedyne, co odróżnia Anglię, że mądrzej gospodarowali tym, co ukradli. Czy jednak jest Bóg błogosławi majątek zdobyty nieuczciwie? Mi się nie tak nie wydaje.”

    Skoro tak sądzisz , to wytłumacz mi jedno.
    Dlaczego Bóg rozkazał Izraelowi wybijać wszystkie narody z Kanaanu ?:

    Jozuego 3:9 Rzekł też Jozue do synów Izraelskich: Przystąpcie sam, a słuchajcie słów Pana, Boga waszego.
    10 I rzekł Jozue: W tem poznacie, że Bóg żyjący jest w pośrodku was, a iż koniecznie wypędzi przed twarzą waszą Chananejczyka, i Hetejczyka, i Hewejczyka, i Ferezejczyka, i Gergezejczyka, i Amorejczyka, i Jebuzejczyka.

    Jozuego 11:6 I rzekł Pan do Jozuego: Nie bój się ich, albowiem jutro o tym czasie Ja podam te wszystkie pobite przed Izraelem; koniom ich żyły poderzniesz, a wozy ich ogniem spalisz.
    7 Wyciągnął tedy Jozue, i wszystek lud waleczny z nim, przeciwko nim ku wodom Merom z nagła, i uderzyli na nie.
    8 I podał je Pan w rękę Izraelowi, i porazili je, a gonili je aż do Sydonu wielkiego, i aż do wód gorących, i aż do pola Masfa na wschód słońca, i pobili je, tak iż jednego z nich nie zostawili żywego.

    Jozuego 12:7 Ci też są królowie ziemi, które pobił Jozue, i synowie Izraelscy za Jordanem na zachód słońca, od Baalgad na polu Libańskiem, i aż do Halak, która idzie ku Seir, którą podał Jozue pokoleniom Izraelskim w dziedzictwo według działu ich.

    I coś Nowego Testamentu :

    1 Koryntian 7:21 Jesteś powołany niewolnikiem, nie dbajże na to; ale jeźli też możesz być wolny, raczej wolności używaj.

    Bóg nie widzi nic złego w niewolnictwie. Nie ma miejsca aby cytować tu wersety na ten temat.

  7. Tecumseh.pl

    ggedeon:

    W miarę obiektywne wskaźniki ekonomiczne wskazują na to, że Irlandia trzyma się, w porównaniu do innych państw Europy, wcale nieźle.Natomiast za kilkanaście/kilkadziesiąt lat cała Europa może zachorować na starczą niemoc.

    Co do niewolnictwa i i walk Izraela, to przeczytaj sobie od czego to się zaczęło:

    2 Moj. 17:8 I nadciągnęli Amalekici, aby walczyć z Izraelem w Refidim.

    To nie Izrael wszczął pierwszą wojnę. To tubylcy przywitali przybyszów z Egiptu żelazem. Narody Kanaanu praktykowali jedne z najbardziej ohydnych bałwochwalczych praktyk, więc dla mnie nie jest niczym dziwnym, że Izraelici byli tu „mieczem w ręku Pana”.
    Wybicie ludów Kanaanu było jedyną możliwością, żeby Izrael nie przyjął ich praktyk. Metodą okrutną, ale ocena tego z dzisiejszych czasów jest rażącym ahistoryzmem.

    Mimo tego Stary Testament to „cienie w obliczu rzeczy przyszłych” (Kolosan 2:17) Bóg w swoim Słowie nie potępił niewolnictwa, ale:

    – Bóg nakazał miłować każdego bliźniego, co kłóci się z ideą „posiadania”
    – przykazanie „Nie cudzołóż” chroni przed niewolnictwem seksualnym
    – wśród wierzących w Chrystusa „Nie masz Żyda ani Greka, niewolnika ani wolnego, mężczyzny ani kobiety”. Wszyscy stoimy na tym samym poziomie. Bóg tolerował ludzką hierarchię, tak samo jak w swoim czasie tolerował nałożnice Dawida i Salomona – czy może twierdzisz, że poligamia wg Boga też jest ok?

    Pozdrawiam

  8. ggedeon

    Irlandia będzie się trzymać dopóki UE pompuje tam kasę. Jak tylko skończą się korzyści wypływające z tego dla UE zobaczysz jak szybko stanie w miejscu. To jest jak sztuczne oddychanie dla umierającego. Pożyjemy, zobaczymy.

    Natomiast Izrael faktycznie został pierwszy zaatakowany lecz zwróć uwagę na to , że już wcześniej Bóg zaplanował zniszczyć te narody czy by pierwsze zaatakowały , czy też nie.

    2 Moj. 3.8 – Przeto zstąpiłem, abym go wybawił z ręki Egipskiej i wywiódł go z niemi tej do ziemi dobrej i przestronnej , do ziemi opływającej mlekiem i miodem , na miejsce Chananejczyka, i Hetejczyka, i Amorejczyka, i Ferezejczyka, i Hewejczyka, i Jebuzejczyka.

    Co do niewolnictwa mylisz się bardzo.
    Nie rozumiem czemu ignorujesz tak jasno sformułowany werset :

    1 Koryntian 7:21 Jesteś powołany niewolnikiem, nie dbajże na to; ale jeźli też możesz być wolny, raczej wolności używaj.

    Cytowany przez Ciebie werset :
    „Kol. 3.11- Gdzie nie ma Greka i żyda….”
    dotyczy równości co do dziedzictwa Królestwa Bożego, a nie ziemskiego życia. Mówi o tym kontekst :
    Kol.3.1 – tego co w górze szukajcie
    Kol.3.2 – o tym co w górze myślcie
    Kol.3.3 – żywot skryty jest z Chrystusem.
    A także wcześniejsze i Kol.3.12 – obleczcie się w miłosierdzie, dobrotliwość, pokorę, cichość i cierpliwość , a nie np. w buntowniczość.

  9. ggedeon

    Inne przykłady :

    Fil. 2.7. – Jezus przyjął kształt niewolnika i nic w tym niewłaściwego Bóg nie widział.

    Gal. 3.27-29 – duchowo nie ma podziału – zbawieni są dzićmi Bożymi

    I Kor. 9.19 – Paweł nic nie widział złego w tym by być niewolnikiem dla wszystkich

    I Kor 7.20-22 – Paweł nie mówi , żeby niewolnik miał się buntować się przeciwko swemu stanu lecz każe trwać w tym i pociesza , że jeśli nie jesteś niewolnikiem ludzkim jesteś niewolnikiem Chrystusa.

    W 21 wersecie mówi „jesteś niewolnikiem – nie dbaj o to”

    Zakończę to wersetem ze Starego Testamentu , który może Ci bardziej to wyjaśni :

    5 Moj. 15.12 – „Jeśliby się zaprzedał tobie brat twój żyd albo żydówka , a służyłby ci przez sześć lat, wtedy siódmego roku wypuścisz go wolno od siebie”.

    5 Moj. 15.16-17 – „…” – a nawet może nadal CHCIEć być niewolnikiem.

    Bóg w żaden sposób nie jest przeciwko hierarchii. Jeśliby tak było to błogosławiłby każdemu. A jednak błogosławieństwo spływa w nierównej ilości na każdego .
    Jeden jest pracowity, uczciwy, oszczędny i ma , a drugi jest leniwy, nieuczciwy, lekkoduszny czy rozrzutny i nie ma.

  10. ggedeon

    P.S.

    Skąd wiesz jak przywitali Anglików tubylcy ?
    Może tak samo jak Izraelczyków ?
    A czy na ziemiach podbitych przez Anglików nie było bałwochwalczych praktyk ?
    A więc Anglicy również mogli być „mieczem w ręku Pana”.

    Hmmm. Jeszcze jedno spostrzeżenie – mianowicie :
    Mimo iż Hiszpanie czy Portugalczycy byli w podobnej sytuacji jak Anglicy to jednak nie są tak bogatymi państwami jak Anglia ( wręcz był powiedział do niedawna biednymi – katolickimi🙂 )

    Można podać jeszcze inny przykład :
    II Moj. 3.22 – Bóg kazał pożyczyć od Egipcjan naczynia – i złupić Egipt – co Ty na to ?

    A tak na marginesie : bardzo dużą sympatią darzę tubylców Ameryki Północnej – szczególnie Szawanezów . Ale nie tylko. Też Foxów, Sauków, Seneków, Winnepagów, Delawarów, Dakotów czy Seminolów mój drogi Tecumsehu. Hugh.

    Pozdrawiam.

  11. pustynny

    [cytat]
    „Kol 3.11 (…) dotyczy równości co do dziedzictwa Królestwa Bożego, a nie ziemskiego życia.”
    [/cytat]

    Cóż, ja uważam, że Królestwo Boże jest czymś co ma przyjść na ziemię za naszego ziemskiego życia, a nie po śmierci. Mam na swoje poparcie takie dwa wersety:

    „Lecz jeśli Ja mocą Ducha Świętego wyrzucam złe duchy, to istotnie przyszło już do was królestwo Boże” (Mt 12,28)

    „A wy tak się módlcie: (…) Przyjdź Królestwo twoje” – jeśli Królestwo ma przyjść po naszej śmierci, to jaki sens ma ta modlitwa?

    [cytat]
    1 Koryntian 7:21a Jesteś powołany niewolnikiem, nie dbajże na to;
    [/cytat]

    i zaraz po tym idzie: „Drogoście kupieni; nie stawajcie się niewolnikami ludzi.” Co w połączeniu ze „złotą zasadą” Łuk. 6:31 oznacza, że z perspektywy potencjalnych „włascicieli niewolników” powinniśmy raczej z tego zrezygnować.

    Podany przez Ciebie werset ma za to swoją wartość jako argument przeciwko tzw. „teologii wyzwolenia” i choć wg mojej interpretacji taka sytuacja jest daleka od ideału, oddolne ruchy abolicjonistyczne mogą przynieść więcej złego niż dobrego.

    Jako dygresję napiszę jeszcze, że patrząc z dystansu na współczesność, system niewolniczy nadal istnieje, choć jest łagodniejszy i bardziej zakamuflowany. Właścicielem szarego obywatela nie jest już inny człowiek, ale Państwo. Anonimowy wielogłowy twór kontrolujący, gdzie mieszkasz, zabierający lwią część owoców Twojej pracy, zabierający Ci Twoje dzieci i wpajający, co masz myśleć. „Nie dbanie o to” nie jest dla świadomego tego człowieka łatwym rozwiązaniem…

    [cytat]
    Skąd wiesz jak przywitali Anglików tubylcy ?
    [/cytat]

    Ciekawe porównanie, w tej części naszej dyskusji na razie pasuję. Co do II Moj. 3:22, to faktycznie miałem z tym swojego czasu sporą zagwozdkę, no ale bądź co bądź to było jeszcze przed nastaniem Prawa. A że „lex retro non agit”, Izraelczycy nie złamali żadnego zakazu, a moralnie można stwierdzić, że należało im się za pańszczyznę zapracowaną u faraona. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

    Na końcu, zapraszam na swój nowy projekt blogowy.
    http://www.pustynny.wordpress.com
    Trochę kuleje jak na razie, ale z biegiem czasu powinien się rozruszać.

    Pozdrawiam,
    Tecumseh

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s