Rozmowa kwalifikacyjna

GorylTaka rozmowa jest pierwszym sposobem kontaktu pracodawcy z potencjalnym pracownikiem. Sam jako potencjalny pracownik szukający pracy zostałem zaproszony kilka dni temu na taką rozmowę.
Zaczęło się normalnie. Padały zwyczajne pytania w stylu „co pan robił do tej pory”, „czym się pan teraz zajmuje”, „co pan potrafi”, „czy zna języki programowania” itp. Gdyby się ograniczyć tylko do tego momentu, wszystko było by w porządku. Pani dyrektor, która przeprowadzała rozmowę spytała, czy możemy przejść do „sfery prywatnej”. Zgodziłem się i to był błąd.
– Jakie ma pan trzy największe zalety,
– Jaką ma pan największą wadę,
– Jakie jest pana największe osiągnięcie zawodowe.
Zatrzęsło mnie trochę, ale coś tam wymyśliłem. Ciężko przypomnieć sobie „osiągnięcia zawodowe”, skoro w kółko robi się to samo w robocie. To samo z „wadami i zaletami”. Jakie się ma to wiadomo, ale wydaje mi się, że pracodawcy nic do tego.
Piszę o tym, żeby zwrócić waszą uwagę na pewien problem. Mianowicie powszechnie już stosowany wpływ psychologicznych metod i chwytów na życie codzienne.
Tutaj postawiłbym pewną tezę. Tzn. taką, że im mniej atrakcyjne jest stanowisko pracy, tym więcej głupich pytań zadaje pracodawca. Dobry fachowiec nie potrzebuje odpowiadać na pytania w stylu „Jakie są pana mocne strony charakteru”. Czy jego umiejętności i doświadczenie nie powinny być wystarczające do zaprezentowania się od jak najlepszej strony?
Ciekawy jestem jakie są Wasze doświadczenia?
Fot. u_of_m

Update – 20.03.08
I tak mnie tam nie przyjęli do pracy.

One thought on “Rozmowa kwalifikacyjna

  1. Pingback: Chrześcijańska Społeczność Internetu » Blog Archive » Rozmowa kwalifikacyjna

Skomentuj

