Getting Things Done – nowa jakość w organizacji pracy

gettinSwego czasu przypadkowo natknąłem się w sieci na informację o „rewolucyjnej” metodzie organizacji pracy. Wszyscy zachwalali ją jako najlepszą. Została opracowana przez Amerykanina – jak zawsze bywa w takich przypadkach. Jakoś kreatywność kojarzy się głównie z nimi. Dlaczego? Nie wiem.
Allen przez kilkanaście lat testował i udoskonalał swój „system”. Z grubsza polega on na przetwarzaniu informacji i „spraw do załatwienia” za pomocą koszyka (lub folderu) spraw przychodzących i odpowiednim zarządzaniu tymi informacjami. Przy czym najważniejsza zasada brzmi: Jeśli możesz zrobić coś w mniej niż 2 minuty – zrób to od razu. W kolejnych wpisach mam zamiar zreferować Wam działanie tego systemu w praktyce. Wiadomo, że jak zawsze najważniejsza jest wytrwałość i konsekwencja.
Właśnie kupiłem tę książkę i zaczynam czytać. Podczas czytania także testuję ów system. Mam nadzieję, że pomoże mi oszczędzić trochę czasu i stresu. Obowiązków mam coraz więcej, a czasu coraz mniej i chyba ten problem dotyczy coraz większej liczby ludzi – niestety.
Pierwsze rozdziały brzmią dość optymistycznie. Jedyne co mnie jako chrześcijaninowi się nie podoba to rozdział mówiący o „spokoju umysłu”. Techniki tam opisywane są żywcem przeszczepione z medytacji wschodnich religii. Na szczęście ten etap można spokojnie ominąć i wdrażać system na zimno, bez religijnego bełkotu.
Mimo tego zdecydowany jestem przeczytać tę książkę do końca. Mam nadzieję, że wysnuję z tego dobre wnioski, którymi z pewnością z Wami się podzielę.

6 thoughts on “Getting Things Done – nowa jakość w organizacji pracy

  1. pastor Paweł Batosik

    Witam,

    Dziękuję za komentarz na moim blogu.

    Przejrzałem również Pański blog i widzę, że jest starannie prowadzony. Zapoznałem się z informacją w dziale „O mnie” i Pańskim wyznaniem wiary. Jest w nim stwierdzenie:

    „Wierzę, że Bóg jest w trzech osobach i jednocześnie jest jednym Bogiem. Ojciec, Syn, i Duch Święty są jedno, tzn, że Ojciec, Syn i Duch Święty to jeden Bóg. 1Jn 5,7.”

    Jest to część wyznania wiary „Kościoła Bożego” w W-wie do którego jak mniemam, Pan należy?

    Czy mógłby Pan napisać co rozumie przez to stwierdzenie? Konkretnie chodzi mi o to czy wierzy Pan jednego Boga istniejącego odwiecznie i na wieki w trzech różnych względem siebie osobach (Ojca, Syna, Ducha Św.) czy też uznaje Pan naukę mówiącą, że Ojciec, Syn i Duch Św. to ta sama osoba?

    Innymi słowy – czy wierzy Pan z biblijną, historyczną, ortodoksyjną naukę o Trójcy Św., tak jak formułuje ją Kościół Katolicki, Prawosławny oraz Kościoły protestanckie czy też ma Pan jakieś odmienne podejście do nauki o Trójcy Św.? Dziękuję i pozdrawiam. pastor Paweł Bartosik

  2. pastor Paweł Batosik

    Cieszę się więc, że nie zgadza się Pan z nauczaniem tzw. „Kościoła Bożego” w Warszawie, który odrzuca tą prawdę.

    Zachęcam by jasno to sforumułować w wyznaniu wiary, które nie powinno w tym względzie pozostawiać wątpliwości.

  3. pingwin Autor wpisu

    Kościół Boży nie odrzuca tej nauki i proszę nie mieszać go do moich osobistych spraw. Protestanci jakoś ostatnio lubują się w publicznym praniu brudów. Proszę więc o zaprzestanie tego tematu. Tekst postaram się zmienić, chociaż dla mnie osobiście dobre sformułowanie tej akurat prawdy jest bardzo trudne.

  4. pastor Paweł Batosik

    „Kościół Boży” w W-wie ” już wmieszał Pan do swoich osobistych spraw” zmieszczając do niego link jako do jedynej wspólnoty wspomnianej na tym blogu. Mniemam więc, że powiązanie jest duże. Stąd mój komentarz.

    Publiczna dyskusja na temat kościołów (jak wynika z Pańskich wpisów) oraz ich doktryn nie powinna być chyba zakazana ani unikana? Niektórzy protestanci lubują się w wytykaniu błędów kościoła katolickiego, niechętnie rozmawiając o doktrynach własnych wspólnot.

    Sformułowanie prawdy nt. Trójcy Św. niekoniecznie jest trudne. Co Pan myśli np. o tym?

    „Trzy osoby jednej substancji, mocy i wieczności stanowią Trójcę Świętą-Bóg Ojciec, Bóg Syn i Bóg Duch Święty. Ojciec nie pochodzi od nikogo, nie został z nikogo zrodzony. Syn jest odwiecznie z Ojca zrodzony. Duch Święty od Ojca i Syna odwiecznie pochodzi.” (Westminsterskie Wyznanie Wiary)

Skomentuj

