Chrześcijanie z głową w chmurach

Czy Chrześcijanie powinni śledzić aktualne światowe wydarzenia. Nie od dziś wiadomo, że większość informacji o świecie czerpiemy z mediów, a ja często spotykam wierzących braci, którzy w rozmowie wykazują poglądy niemalże identyczne z tymi z wiadomości telewizyjnych czy pierwszych stron gazet. Wiem, że nie robią tego celowo. Najczęściej wychodzi, że prawie nigdy nie zastanawiali się nad (dla mnie) oczywistymi związkami światowych wydarzeń i informacji o nich w mediach, z proroctwami i prawdą objawioną w Biblii. Mam tutaj na myśli wydarzenia czasów końca, zwanych czasem ‚czasami ostatecznymi’.
W polskich realiach wiadomo już od czasów komuny, że telewizja kłamie. Kłamała wtedy, kłamie teraz i kłamać będzie póki istnieje. Stąd, przynajmniej dla mnie, płynie prosty wniosek, że nie należy wierzyć w to, co telewizja mówi. W zasadzie podobna sytuacja jest z gazetami, ale że poczytność ich spada dramatycznie, to weźmy pod uwagę portale. Te największe (jak np. TVN24.pl) są w rękach tych samych właścicieli co telewizje czy gazety. Dlaczego właściciele mieli by podawać w telewizji nieprawdę, a w Internecie akurat prawdę?
Właśnie! A chrześcijanie żyjący pośród nas bez zastanowienia wierzą sobie w to co na tacy poda Onet, Interia, czy inne badziewie.
Czasem warto zastanowić się chwilę nad tym co się słyszy w mediach. Szczególnie nad tym na ile dana informacja jest użyteczna dla mnie, mojej rodziny itp.
Ostatnio analizowałem dużo takich wiadomości i doszedłem do wniosku, że jedyną informacją z mediów, która osobiście dla mnie ma znaczenie to PROGNOZA POGODY! i to nie zawsze, jedynie wtedy, kiedy np. z dziećmi chcę pojeździć rowerami. Wtedy ta informacja ma znaczenie, bo jak nie spojrzę na pogodę, to mogę wrócić mokry.
Telewizja wmawia ludziom kłamstwa – a to że kryzys w Polsce – ja go osobiście nie widzę, a to że świńska grypa – też jakoś ludzie nie przewracają się dookoła z powodu chorób.
Przykładów jest mnóstwo, a wniosek jeden – bracie i siostro! – Nie wierz we wszystko co podają media i analizuj informacje, które media ci podają.

3 thoughts on “Chrześcijanie z głową w chmurach

  1. bathinss

    W dzisiejszej dobie mediów ludzie będą wierzyć w to co im pokażesz. Nieważne wyznanie, istotne to iż społeczeństwo ma przetwarzać informacje automatycznie, tak maszynowo i bezwiednie. Panując nad przepływem danych, które do nas docierają i analizując je będziemy w stanie samowolnie myśleć.

  2. pingwin Autor wpisu

    Równo od miesiąca przestałem też czytać „wiadomości” z głównych portali typu Onet, WP i inne śmietniki. Wychodzi mi to na dobre, bo głowa mnie mnie boli🙂

Skomentuj

